Op zaterdag 2 december stelde de nieuwe Oosterzeelse lijst #pro9860 van Orville Cottenie haar nieuwe campagne voor: OoRsterzele en het OOR, waarmee de partij op verschillende manieren haar oor te luister wil leggen bij de burgers.

Het moge een publiek geheim zijn, we leven in een rare wereld. Het zijn bijzondere tijden en dat maakt dat we in een zeer interessante periode zitten. Allerlei verkiezingen komen eraan, of we het nu leuk vinden of niet. Alle partijen zullen hun beste beentje voorzetten om een programma te schrijven en zo de broodnodige kiezers te verleiden.

Het #pro9860 team en het OOR van OoRsterzele

Bij #pro9860 gaan ze nog heel wat stappen verder dan een enquête of online bevraging.

Orville Cottenie, voorzitter #pro9860: “We zijn verheugd om vandaag de start van onze campagne ‘OoRsterzele’ aan te kondigen en onthullen daarbij ons unieke ‘Oor’. Dat staat symbool voor ons luisterend oor naar de gemeenschap van Oosterzele. Het illustreert onze toewijding om de behoeften van onze inwoners te horen en hen te vertegenwoordigen. We geven toe, het is een beetje een ludieke aanpak maar we menen het wel degelijk heel hard om de inwoners van Oosterzele nauw te betrekken.”

Bij u thuis, op café en de kerstmarkt

Tijdens de komende weken en maanden creëren de mensen van #pro9860 verschillende mogelijkheden om in direct gesprek/overleg te gaan met de inwoners. Hiervoor worden volgende initiatieven naar voor geschoven:

Op persmoment toegelicht door Steven Rouchout:

  1. De voordeuren van #pro9860 mensen gaan open voor een ‘OOR-moment’ bij hen thuis:
    Per sessie ontvangt men een 5-tal mensen rond de tafel, waar men het gezamenlijk in een huiselijke en constructieve sfeer over het Oosterzele van de toekomst heeft (Oosterzele2.0)
  2. Ontmoet #pro9860 op café:
    Een aantal van de #pro9860-mensen zullen op café herkenbaar aanwezig zijn op bepaalde tijdstippen zodat ze gemakkelijk aanspreekbaar zijn voor een kort overlegje.
  3. Kom je verwarmen op de kerstmarkt:
    Er wordt een warme sfeer gecreëerd op de Oosterzeelse Kerstmarkt aan de Ankerkerk op 9 en 10 december. Je kan aan de stand van #pro9860 genieten van lokale producten en ondertussen een praatje maken.
  4. Overleg met verenigingen, belangengroepen:
    Voor het schrijven van het verkiezingsprogramma werkt men samen met externen en zit men nu reeds samen met verschillende verenigingen en belangengroepen die in Oosterzele werkzaam zijn. Binnenkort zullen nog meer verenigingen worden gecontacteerd voor een overleg. Verenigingen kunnen ook nu reeds zelf contact opnemen om snel samen te zitten (contact via info@pro9860.be).
  5. Het ‘Oor’ duikt op in alle deelgemeenten:
    Hou de sociale media van #pro9860 in de komende weken en maanden in de gaten. Daar kondigt men verscheidene tijdstippen en locaties aan waar je het ‘Oor’ kan vinden. Plekken waar je je ideeën, noden en behoeften voor je straat, buurt, vereniging en de gemeente kwijt kan in overleg met de #pro 9860 mensen ter plaatse.
  6. Last but not least; een afspraak met de toekomst:
    Vanaf februari 2024 start #pro9860 online sessies voor en met jongeren die meer willen weten over beleid, management & politiek. De sessies zijn interactief opgebouwd om, op basis van vooropgestelde agendapunten, van gedachten met elkaar te wisselen.

Lukt het niet om ter plaatse te komen of deel te nemen; geen probleem. Via de website kan je ook nog altijd het contactformulier invullen aan de hand van een aantal simpele vraagjes (max. 5 min. tijd nodig). Men engageert zich vanuit #pro9860 om iedereen die iets instuurt persoonlijk te contacteren.

Virginie Buyse “We doen deze extra inspanningen uit respect voor de kiezer. Het schrijven van een verkiezingsprogramma bepaalt de koers voor de komende jaren. Het programma dat wij schrijven weerspiegelt niet alleen onze visie, maar vooral ook de behoeften, dromen en wensen van de inwoners. Zij schrijven echt mee want zij zijn de experts van hun eigen leefomgeving en hun kijk op de zaak is van onschatbare waarde. Dat is volgens ons de sleutel tot een succesvol beleid. Al die ervaringen en inzichten helpen ons om weloverwogen beslissingen te nemen. Oplossingen te vinden voor de uitdagingen waar we als gemeente voor staan.  Wij geloven namelijk sterk in de kracht van een samenleving waarin iedere stem gehoord wordt en waarin samenwerking en betrokkenheid centraal staan.”

Het OOR werd besteld bij een Aalsterse carnavalsvereniging

Luisteren naar iedereen

“Het grote voordeel van ons onafhankelijk verhaal is dat wij daarbij geen vooroordelen hebben of binnen bepaalde kaders, de logica van nationale partijen, moeten denken. Wij luisteren naar iedereen en zoeken oplossingen over de grenzen van politieke partijen heen. Oplossingen die voor onze gemeenschap in zijn geheel wenselijk, nodig of nuttig zijn”, vult Tom De Block aan.

“We bedanken via deze weg ook graag de mensen die aan het Oor werkten. Omdat we een ‘echt’ oor wilden kwamen we vrij snel uit bij mensen die zich ook inzetten voor het aanmaken van praalwagens. Het is uiteindelijk 1,5 meter hoog geworden en er is al bij al toch een 30-tal uur aan gewerkt. Hoe dan ook, we kijken er hard naar uit om jullie in de komende maanden te ontmoeten en naar jullie te luisteren. Je zal ons zeker tegenkomen, ook waar je het niet verwacht. We gaan zelfs licht brengen in de duisternis. Tot snel”, besluit Mia Waterloos met een knipoog.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *